تاریخ : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 22 شوال 1445 Tuesday, 30 April , 2024
8
فرماندار اردستان:

بسیاری از ساختمان‌های اداری اردستان در شأن اربابان رجوع معلول نیست

  • کد خبر : 5027
  • 09 مارس 2021 - 15:54
بسیاری از ساختمان‌های اداری اردستان در شأن اربابان رجوع معلول نیست

فرماندار شهرستان اردستان گفت: بعضی از ساختمان‌های اداری شهرستان اردستان درشأن ارباب رجوع و معلولان نیست.

به گزارش اردستان سلام، حمیدرضا تاملی ظهر امروز در جلسه کمیته مناسب‌سازی اماکن اداری شهرستان اردستان اظهار داشت: توجه به دغدغه‌ها و رفع نیازها و انتظارات گروه‌های ویژه در جوامع نظیر معلولین، سالمندان و کودکان در سطح دنیا به عنوان مهمترین مولفه‌هایی هستند که بیانگر سطح توسعه یافتگی جوامع را نشان می‌دهد.

وی افزود: بالاترین میزان رفاه و فراهم آوردن امکانات مناسب برای زندگی برای گروه‌هایی که اشاره شد عمدتا در کشورهایی صورت می‌گیرد که از سطح بالاتر توسعه یافتگی و پیشرفت برخوردار هستند اما همین موضوع را در شهرستان اردستان به عنوان یک شاخص می‌توان رصد کرد که هر زمان باور عمومی و آن تصور قالب در بین این گروه‌ها به حدی رسید که احساس کردند اردستان  یک محیط  آماده‌تر و راحتر و امکانات بهتری برای زندگی است این نشان‌دهنده این است که ما توانسته‌ایم یک سطح بالاتری از رفاه و پیشرفت را  فراهم بکنیم.

فرماندار شهرستان اردستان گفت: نگاه به این ماموریت خیلی مهم بوده و نگاه ما به موضوع مناسب‌سازی و رفع انتظارات و نیازهای  جامع معلول شهرستان اردستان هیچ وقت نباید از منظر ترحم باشد و این کمیته نگاهش نگاه کار خیر و ترحم‌آمیز نیست که بخواهیم از باب توصیه و سفارش  به امر به معروف ورود پیدا بکنیم.

وی ابراز داشت: نگاه ما نسبت به انجام ماموریت‌های مناسب‌سازی از منظر تکلیف و برای عزیزان در دستگاه‌هایی دولتی از منظر اجرای قانون حمایت از معلولین است که در سال ۹۶ مصوب شده و دارای آئین‌نامه‌های اجرایی است لذا همه تکلیف قانونی خود را در این کمیته دنبال می‌کنند.

تاملی بیان کرد: پیشنهاد می‌شود که  مجموعه ضوابط و قوانینی که شورای عالی شهرسازی و معماری در قالب  ضابطه ۲۶۴ تعریف کرده را حتما و به جد اجرای ان توسط شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و نظام مهندسی و بنیاد مسکن مورد تاکید و توجه قرار دهیم و اگرمجددا این قوانین و ابلاغیات نیاز است به ادارات ابلاغ شود.

فرماندار شهرستان اردستان تاکید کرد: برای سال جدید به بهزیستی پیشنهاد می‌شود با توجه به بازرسی‌هایی که انجام شده است برای ۵۰ دستگاه ماموریت سال آینده را به عنوان حمایت از معلولین برای هر دستگاه به عنوان یک پروژه به آن‌ها ابلاغ کنید که تا پایان سال یک یا دو مورد از موارد مناسب‌سازی را انجام دهند تا فرمانداری هم  درموضوع تامین اعتبارات آن‌ها را یاری کند.

وی ضمن ابراز تأسف از عدم مناسب‌سازی ساختمان‌های اداری ویژه معلولان تصریح کرد: ما مشکلات ساختمان‌های اداری را در اردستان داریم و خیلی از ساختمان‌های اداری اردستان در شأن ارباب رجوع نیست و این یک واقعیتی است و بخشی از آن تبدیل کاربری بوده و برای معلولان مشکلاتی را ایجاد کرده است.

سه دستگاه اداری اردستان در موضوع مناسب‌سازی تقدیر شدند 

محمدعلی مطلب‌زاده در ادامه جلسه ضمن اشاره به پیگیری مسناسب‌سازی ادارات ویژه معلولان اظهار داشت: در موضوع مناسب‌سازی از طرف وزارت کشور در این چند سال و در طرح شهید رجایی به صورت خاص موضوعات دیده شده است و نمرات آن‌ها در انتخاب دستگاه‌های برتر مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

وی ضمن اشاره به تقدیری از ادارات موثر در امر مناسب‌سازی افزود: به همین منظور سه دستگاه برتر شهرستان اردستان در موضوع مناسب‌سازی بر اساس آیتم‌های بهزیستی دارای امتیازهای بیشتری بودند که دستگاه‌های بنیاد شهید، تامین اجتماعی و مرکز فنی و حرفه‌ای در این خصوص تقدیر می‌شوند.

رئیس بهزیستی شهرستان اردستان گفت: ادارات موظف هستند طبق ابلاغیات و بودجه‌هایی که در اختیار قرار می‌گیرد نسبت به مناسب‌سازی برای معلولان اقدام کنند و موضوع تردد را برای معلولان در اداره خود راحت‌تر کنند و در صورت داشتن طبقات فوقانی نسبت به نصب آسانسور و همچنین سطح شیب‌دار در ورودی‌ها و داشتن سرویس‌های بهداشتی مناسب معلولان در محل اداره اقدام کنند.

وی ابراز داشت: ادارات شهرستان اردستان باید در خصوص مناسب‌سازی برای معلولان همت کرده تا زمینه حضور معلولان در جامعه و ادارات فراهم باشد و از حقوق برابری نسبت با دیگر مردم برخوردار شوند و دستگاه‌های اجرایی باید در پرداختن به امور معلولین از تمام ظرفیت‌های خود کمک بگیرند.

لینک کوتاه : https://www.ardestansalam.ir/?p=5027

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.